1 Kasım 2009 Pazar

PARMAK OYUNLARI


HAMSİ
Hamsi koydum tavaya, (Sol el öne uzatılır, avuç içi açılır. Sağ işaret parmağı avuç içinde zıplatarak gezdirilir.)
Sıçradı gitti havaya, (Eller önde yanlara doğru daire şeklinde açılır.)Hamsinin gözleri ışıl ışıl, (İki elin baş ve işaret parmakları göz çevresinden yanlara çekilir.)
Uyuya kaldı mışıl mışıl. (İki el birleştirilir. Baş ellerin üzerinde uyuma hareketi yapılır.)******************************** **KUŞ OLUP UÇALIM
Bir o tarafa, bir bu tarafa (Eller bele konularak bir sağa bir sola adım atılır.)
Şimdi dönelim, selâm verelim (Herkes olduğu yerde döner ve selâm verir.)
Kuş olup uçalım, kuş olup uçalım, (Kollarıyla kuş gibi uçarak, daire halinde dönülür.)
Şimdi dönelim, selâm verelim. (Herkes kendi etrafında döner ve selâm verir.)
Bakın bakın kedi geliyor, (İşaret parmağıyla göstererek bir adım öne atılır.)
İçe giriyor, dışa çıkıyor, (İçe ve dışa yürüme hareketi yapılır.)
Şimdi dönüyor, selâm veriyor. (Selâm verilir.)
Kuş olup uçalım, kuş olup uçalım, (Kuş gibi uçma hareketi yapılarak dönülür.)
Şimdi dönelim, selâm verelim. (Selâm verilir.)
MAVİ AT
mavi at mavi at sağ ayagını öne at çıkırık çıkırık çıkırık çıkırık
yeşil at yeşil at sol ayağını öne at çıkırık çıkırık çıkırık çıkırık
kırmızı at kırmızı at sağ elini öne at çıkırık çıkırık çıkırık çıkırık
sarı at sarı at sol elini öne at çıkırık çıkırık çıkırık çıkırık
beyaz at beyaz at göbeğini öne at çıkırık çıkırık çıkırık çıkırık
siyaha at siyah at göbeğini öne at çıkırık çıkırık çıkırık çıkırık
DUYLARIM
Görmek için iki gözüm (Gözlük gibi yapılır).
İşitmek için kulaklarım var (Kulaklar gösterilir).
Dokunmak için derim (Vücuda dokunulur).
Benim işte böyle güzel bir bedenim var. (Ayağa kalkarak vücutları gösterilirÇiçeğimToprağı kazdım (Eller tırmık gibi yapılır.)
Tohumu attım (Avuç içine tohum koyma hareketi yapılarak kapatılır.)
Biraz da suladım (Baş parmak açık tutulur, ibrik gibi yapılır.)
Bir de baktım çiçeğim,Tomurcuklanmış (Eller havaya kaldırılır.)
Yaprakları açılmış (Sağa sola sallanılır.)
TIRTIL
tırtılın canı çok sıkılmışbaşlamış gezinmeye
tıkır da tıkır tıkır da tıkır tıkır da tıkır(parmaklar kolun üzerinde gezdirilir.)
orda bir ağaç görmüşbaşlamış tırmanmaya
tıkır da tıkır tıkır da tıkır tıkır da tıkır(parmaklar kolun üzerinde gezdirilir.)
karnı acıkmış,ordan bir dal koparmışbaşlamış yemeye
çıtır da çıtır çıtır da çıtır çıtır da çıtır(yeme hareketi yapılır.)
karnı doymuş,keyfi yerine gelmiş(eller başın arkasına konur.)
başlamış oynamaya
şıkır da şıkır şıkır da şıkır şıkar da şıkır(parmaklar şıklatılıp,oynanır.)
uykusu gelmiş,başlamış uyumaya
mışıl da mışıl mışıl da mışıl mışıl da mışıl(gözler kapanır,eller başınaltına yastık yapılır.)
KED
İiki kedi,iki kedibiri çıkmış üst odaya(sağ el işaret parmağı havaya kaldırılır.)biri inmiş alt odaya(sol el işaret parmağı aşağıya indirilir.biraz sonra buluşmuşlar(iki parmakta ortada buluşturulur.)
mırı mırıl konuşmuşlarben bir fare yakaladım(sağ el işaret parmağı hareket ettirilir.)
ben tabakları yaladım(sol el işaret parmağı hareket ettirilir.)"of" demişler "çok yorulduk"işte orada bir koltuk(karşı taraf işaret edilir.)
hemen koşmuşlar oraya(kollar birbiri içinde çevrilir.hani sar sar sar makarayı oyununda olduğu gibi:)
uyumuşlar doya doya..(eller başın altına konur,uyunur.)
VARDİ KARA
vardi kara geliyor(sağ elin iki parmağı çocuğun kolunda gezdirilir.)
tasasından ölüyortasalanma a böcekyavruların gelecek("gelecek" derken çocuk gıdıklanır.)KAPLUMBAĞA
bir küçük kaplumbağa varmış(eller daire yapılır.)
bir kutuda yaşarmış(eller kutu şeklini alır.)
gölde yüzermiş(yüzme öykünmesi yapılır.)
kayalara tırmanırmış.(tırmanma öykünmesi yapılır.)
bir gün sivri sineği yakaladı(eller birbirine kenetlenir.)
sonra da pireyifakat beni(çocuk kendini gösterir.)
yakalayamadı(eller iki yana açılır,baş sallanır.)


ÇAYDANLIK
çaydanlıkben bir küçük çaydanlığım (ayakta durulur,işaret parmağı sallanır)
kocaman karnım (ellerle kocamna bir karın yapılır)
bir yanımda elim var (ellin biri bir yana dik açı ile açlılır)
bir yanda ağzım(diğer elde diğer yana dik açı ile açlılır)
kaynayınca fokur fokur (eller yanlarda kalçalar sallanır)
eğersin başımı (beden belden sağa doğru eğilir)
içersin çayını (ellerle içme hareketi yapılır)
lıkır lıkır lıııkır lıkır lıkır lık (sözler söylenirken el çırplır)
İKİ HAVUÇ
İki havuç toprağı severler
İki havuç suyu severler
İki havuç püsküllerini severler
İki havuç dişlerim küçük diye
Beni severler beni
sabun köpükLeri
sabun köpükLerinden baLonLar yaptım (eL yıkama hareketi yapıLır,eLLer baLon şekLinde daire yapıLır)
sabun köpükLerinden baLonLar yaptım
bir üfLedim bir baLon (işaret parmağı gösteriLir)bir üfLedim beş baLon (5 parmak gösteriLir)bir üfLedim 10 baLon(10 parmak gösteriLerek saLLanır)uçtu uçtu baLonLar uçtu baLonLar(uçma hareketi yapıLır)koştu koştu çocukLar koştu çocukLar(yerinde koşma hareketi yapıLır)yere düştü baLonLar (eLLer yere koyuLur)hepside patLadıLar(eLLer yere buruLur)hepside patLadıLaar



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder